Kde sa končia hranice home officu a aké benefity prináša prenájom kancelárie?

  • Blog
  • kancelárie
  • 9 Jún 2021
  • 6 min

Protipandemické opatrenia sa uvoľňujú a naše pracovné návyky sa vracajú do starých koľají. Po silnej vlne technologických a digitálnych zmien prichádza obdobie, kedy by mali firmy zvážiť návrat do kancelárskych priestorov. Práca na home office prináša benefity, avšak človek je osobnosť tvorivá a spoločenská. Prenájom kancelárie je horúca téma pre zamestnávateľov, keďže môže zefektívniť pracovné nasadenie, zlepšiť mentálne zdravie zamestnancov a podporiť lepšie vzťahy s obchodnými partnermi. Ako môže prenájom kancelárie pomôcť vášmu podnikaniu?

Home office má zmysel, niekedy…

Všetci sme si prešli obdobím, keď sme si ráno sadli za pracovný stôl a v neskorých hodinách po vybavení všetkých mailov a online konferencií sme vypli seba aj počítač. Niekoľkohodinová práca v kancelárii sa pre rodinné povinnosti, nevýhodné domáce podmienky či multitaskingové aktivity predĺžili na omnoho dlhší čas. Práca s novými technológiami je pre takmer všetky profesie dôležitá, ale s rozumom. Pri home office ste vymenili najlepšieho kolegu v práci za mobilný telefón, tablet či počítač. Avšak zadania, úlohy a pracovné povinnosti sú len zlomky toho, čo môžeme v práci dennodenne prežívať.

Človek je tvor spoločenský a potrebuje kontakt s ľuďmi. Najmä s tými, ktorých pracovná náplň sa spája s víziami ostatných, teda majú spoločné ciele. Aktívna komunikácia na pracovisku prospieva k sebarozvoju, kreativite a sebadisciplíne dobrého pracanta. Ako prenájom kancelárie zmení život vašich zamestnancov?

  • zamestnancov môže osobný kontakt s kolegami viesť k silnejšej vonkajšej motivácii
  • upevní sa sebamotivácia, napr. v podobe udržania pracovného tempa
  • home office si vyžaduje silnú sebadisciplínu a na reálnom pracovisku sa dosahuje ľahšie
  • kancelárie sú miestom, kde vzniká veľa podnetných nápadov na realizáciu
  • práve v kancelárii sa môžu zamestnanci plne sústrediť na prácu
  • jednotlivé miestnosti, ako napr. kuchynka sú miesta, kde dochádza k neformálnej atmosfére medzi kolegami
  • flexibilný čas home officu môže viesť k vyhoreniu – zamestnanec pracuje nad rámec pracovných hodín [2]

Ako vnímajú home office veľké spoločnosti? Naši zamestnanci si to vyskúšali na vlastnej koži. Ako dopadol home office u nás, si môžete prečítať v článku, ktorý sme si pre vás pripravili dávnejšie.

Prenájom kancelárie vám dáva slobodu

Cena nehnuteľností neustále stúpa a návrat vložených investícií môže trvať roky. Na čo investovať veľké peniaze do kúpy priestorov, keď sa môžete slobodne rozhodnúť pre prenájom kancelárie. Neriskujte a vyberte si pocit istoty v podobe kancelárskych priestorov. Prenájom kancelárie sa stáva pre nájomcu platný po podpísaní nájomnej zmluvy, ktorá musí definovať konkrétne záležitosti, ktoré sú právne vymedzené v Zákone o nájme a podnájme nebytových priestorov, ako napr. účel nájmu, predmet nájmu, výška nájmu či dobu prenájmu. Po jej podpísaní stačí zmluvu plniť podľa dohody a o nič viac sa nestaráte. Správu objektu so všetkými finančnými nákladmi má majiteľ, teda váš priestor je určený pre vaše využitie a v prípade akýchkoľvek porúch treba kontaktovať prenajímateľa. [1]

Získajte si dôveru obchodných partnerov príjemným priestorom

Aj keď sme si všetci zvykli realizovať meeting s obchodnými partnermi cez rôzne online platformy, osobný kontakt je pri niektorých profesiách a činnostiach nevyhnutným riešením. Prenájom kancelárie je vhodný variant pre začínajúcich podnikateľov, prípadne pre firmy, ktoré hľadajú flexibilné a reprezentatívne priestory pre pracovné návštevy. Prvý dojem je pri pracovnom stretnutí s obchodnými partnermi dôležitý, preto pozvanie do zasadačky je dôveryhodnejšia forma prvého kontaktu v porovnaní so stretnutím v hlučnej kaviarni či reštaurácii. Pokojný priebeh porád vám zabezpečia priestory, ktoré sú pokojné a zároveň ich poznáte, teda viete promptne reagovať na akúkoľvek situáciu.

Výber kancelárie závisí aj od príjemnej lokality, dostupnosti a služieb na dosah

Ak podnikáte, alebo len plánujete podnikať v hlavnom meste, nezabudnite na dôsledný výber kancelárskych priestorov. Ako sa však rozhodnúť pre miesto, kde sa budete cítiť dobre, a ktoré zároveň splní vaše funkčné požiadavky? Reprezentatívne kancelárie s dostupným parkovaním nájdete v lokalite blízko centra hlavného mesta, v bratislavskom Ružinove. Ak máte zamestnancov, ktorí podporujú verejnú dopravu, pár metrov od budovy sú spoje MHD, ktoré vedú do všetkých mestských častí Bratislavy.

Jaroslav Škrovánek Head of Development

Kancelárske priestory Viktória Košická sú dispozične riešené pre menšie 25m², aj stredne veľké spoločnosti 208 a 354m², s možnosťou úpravy na mieru. Pri realizácii projektu sme kládli dôraz na flexibilitu, ktorá je zo strany nájomcov vyžadovaná.

Prenájom kancelárie v kombinácii s home office – ideálne riešenie pre všetkých

Všetkého veľa škodí a všetko treba robiť s mierou. Aj toto pravidlo platí pre systém a miesto vykonávania profesie. Podľa portálu Harward Business Review je hybridná forma tým ideálnym riešením pre každého. Pri správnom nastavení pravidiel by bol obmedzený prenájom kancelárie s kombináciou práce na doma ideálnym riešením pre viaceré odvetvia. Zamestnanec často nemusí vykonávať prácu len z pracoviska, na druhej strane sú momenty, kedy je tento spôsob potrebný ako pre jeho pracovný výkon, tak aj pre psychohygienu. Prenájom kancelárie je v tomto smere prínosný najmä z hľadiska presného vymedzenia dní, kedy by podnik fungoval v kanceláriách. A tu nastupujú nové druhy miesta pre prácu, ako napr. coworkingové alebo sharovacie pracoviská. [3]

Zdroje:
[1]  ZÁKONY PRE ĽUDÍ. Zákon č. 116/1990 Zb. Zákon o nájme a podnájme nebytových priestorov
[2]  VANTAGE CIRCLE Disadvantages of working from home
[3]  SCHULZ K. Traditional vs. Shared Office Space
[4]  ROBERT C. POZEN, SAMUEL ALEXANDRA What mix of WFH and Office Time is Right for You? Harward Business Review.

Zaujal vás tento článok ?

Dostávajte nové články o architektúre a urbanizme priamo na mail.